Bermula Kalam

Assalamualaikum..

segala puji-pujian buat Pemerintah sekian alam yg masih memberikan kesempatan untuk ana mencukir kalam demi kalam dengan sifatnya Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang yang juga bersifat Maha Memberi dan memiliki segala sifat Kesempurnaan dan kepujian.. Selawat dan Salam buat junjungan mulia, pemberi syafaat di sana kelak, penyampai risalah suci Al-quran, Nabi kita, Rasul kita, Maulana Muhammad SAW.. bermula penyaksian diri ini Laailaha Illa Allah, Pemilik sekelian alam, Maha Esa dan tiada sekutu bagi-Nya.. dan Muhammad itu Pesuruh ALLAH..
wa ba'du..

deruman kipas masih menemani ana dikala ini walaupun sesekali diganggu oleh bunyinya yg sedikit mengganggu tatkala ia melepasi pusingannya.. ia sedikit membantu ana mencari ketenangan dikala semua sahabat2 yg senantiasa menghiburkan hati kini lenyap dibawa mimpi2 indah.. ana masih tidak boleh melelapkan mata dikala ini mungkin disebabkan cuaca yg sedikit panas yg kini sedang menghabiskan sisa kepanasannya walaupun kadang-kadang bayu malam menghantarkan kepada diri ini biasan-biasan hawa dingin yg menandakan musim panas bakal melabuhkan tirainya dan menjemput musim sejuk untuk meniupkan bayu2 kedinginan di perlembahan Nil yg sedikit tandus ini.. bukan tandus tanahnya tapi tandus adab, akhlak, dan tandus kesusilaan..

ku cuba mengarang ini bukanlah untuk mencari nama dikala semakin ramai name2 penulis blog kian dikenali akan blognya, tapi ku ukirkan kalamku disini hanyalah untuk berkongsi penglaman dan meluahkan rasa hati yang kini jauh di negeri orang, yg dibatasi jarak masa dan waktu di bumi penuh mehnah dan tribulasi ini..

dikala mata semakin layu ditiup deruan angin kipas yg sedikit membawa haba kepanasan dunia, ku akhiri kalam ini untuk memberi kerehatan buat seluruh pancaindera kurniaan yg Maha Memberi ini.. esok mgkin maseh ade untukku.. moge esok maseh diberi kesempatan untuk diriku mendampingi ulama'2 yg ikhlas menyampaikan ilmunya..

Wassalam..

pencari ketenangan 09'
perlembahan Nil..

12.54 pm

0 comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 tENaNg PaDa pErJuAnGaN |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.