kerinduan..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah setinggi2 syukur diucapkan kpd Allah kerna dgn sifat ArRahman, ArRahim-Nya dan segala sifat kesempurnaan yg wajip pada-Nya Rabbal Alamin ana masih diberi kesempatan untuk terus berjalan n melata di atas muka bumi ini untuk menceduk sedikit ilmu drpda ulama' yg ikhlas menyebarkan ilmu ALLAH ini, moge2 dijaga dan dirahmati ALLAH.. Amin..

malam ni tidak seperti beberapa malam sebelum ni.. bayu tidak lagi meniupkan hawa panas malah menggantikan nya dengan bayu dingin yg cukup memberikan ana ketenangan.. Subhanallah! Maha Suci Allah yg menciptakan alam ni dengan cukup teratur, tp adakah manusia mengambil pengiktibaran drpd nya.. Allah tidak mendatangkan kpd kita musim sejuk secara mengejut selepas kita merasai kehangatan musim panas, ttp Allah menggantikan musim dengan cukup berhemat.. ALLAH yg menciptakan manusia maka ALLAh lebih mengetahui hal keadaan manusia yg mana manusia tidak boleh diterpakan dengan sesuatu dengan mengejut.. Maka Maha Adil sifat ALLAH yang menggilir-gilirkan bayu panas dan sejuk pada ketika ini bagi hamba2-Nya untuk sedikit menyesuaikan diri..
tapi adakah manusia juga bersifat sedemikian?? ana disini bukanlah untuk mengapi-apikan keadaan, tp apa yg berlaku pada ana setibanya ana di perlembahan nil ini ana terus dibawa ketempat2 yg cuaca nya amat berbeza dengan cuaca di tanah kelahiran ana Malaysia.. bahkan ana tidak diberikan rehat secukupnya selepas melalui perjalanan yg amat jauh merentasi daratan dan lautan.. ahh!! ana tidak mahu berbicara pasal tu tapi.. ahh, ia menyakitkan hati dan membuang ketenangan.. biarkan ia berlalu.....................................................

hari ini ana seperti biase keluar berjalan melihat keagungan Sang Pencipta untuk mengorek sebanyak mungkin ilmu ALLAH yg berada didalam dada Ulama2 di bumi kinanah ini.. tapi ana musykil, kemanakah sahabat2 yg lain? dimanakah janji kita untuk mencari ilmu bersama2?? dimanakah janji kita untuk kita sama2 mewajibkan diri kita ke kuliah? di mana janji kita?? ana tidak risaukan kalian jika tidak ke kuliah kerna tuntutan lain tapi bukn tuntutan MALAS!! ana rindukan kita seperti mula2 tiba disini, sama2 ke kuliah, sama2 bertalaqqi dan sama2 merasai pahit manis kehidupan di bumi Anbiya' dan bumi Firaun ni.. hari ini ana hanya ditemani seorang sahabat yg juga sama2 risaukan sahabat2 yg lain.. tp biarlah walaupun berdua ana juga ditemani bayu dingin yg seolah-olah menemani dan meringankan beban untuk mengharungi pahit getir di perlembahan nil ini..

tidak lupa ketika dalam perjalan ke kuliah yg mana perjalanannya cukup memerlukan mujahadah yg kuat, ana menerima sekeping SMS rindu dari tanah air tercinta.. ia benar2 menambahkan semangat dan keazaman ana untuk terus bermujahadah mencungkil sebanyak mana mutara ilmu yg berda disini..

SMS kerinduan yg ana terima dari org yg paling ana sayang, padanya lah aku selalu mengadu..
kerna ia seorang wanita, aku seorang lelaki.. subhanallah, tidak akan hebat seseorang lelaki itu tanpa dia seorang wanita.. sebesar mana pun masalah lelaki dengan wanita ia kan juga balik kepada wanita itu.. dialah yg melahirkan aku ke dunia ini.. dialah yg menngendong jasadku selama 9 bulan 10 hari didalam perutnya.. dialah wanita yg merelakan hidupnya merasai sakit melahirkan tubuh yg hina ini.. dia ibuku yang ku gelarkan ia MAMA..

0 comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 tENaNg PaDa pErJuAnGaN |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.